Поделиться в facebook
Поделиться в twitter
Поделиться в whatsapp
Поделиться в telegram

כושר מאפס: מה שצריך לדעת כל מתחיל

אורח חיים בריא נכנס לאופנה. מספר מועדוני הכושר גדל במהירות אדירה וכך גם מספר המבקרים בהם. כאן מוצע ללקוחות מגוון תוכניות שונות, כולל שיעורי שחייה, יוגה, פיתוח גוף, קרוספיט וכושר. בתוך המגוון העצום כל אחד יכול למצוא את התחום שהואהכי מתחבר עליו והכי חשבוה יתמיד בו. ואם גם אתם מאלה שהחליטו לדאוג לבריאות שלהם, לחטב את הגוף בעזרת הכושר, עליכם לדעת איך להתכונן לאימונים.

כושר למתחילים

שימו לב לנקודות החשובות ביותר שקשורות לתכנון, התחלה והמשך אימונים, ועזרו להפוך אותם ליעילים ומהנים:

 

עומסים מותרים. זכרו שלא תמיד הרצונות שלנו חופפים לאפשרויות. לפני שמחליטים להרשם לחדר כושר, גשו לרופא ועברו לפחות בדיקה בסיסית. זה יעזור לקבוע את מחוון העומס המותר.

 

הגדרת יעדים. מיד קבעו לעצמכם מדוע אתם זקוקים לכושר: לרדת במשקל, להיות חזק יותר, גמיש יותר, לרוץ מרטון, לפתח שרירים או להקל על כאבים בגוף. אולי אתם רק רוצים לנהל אורח חיים פעיל, לחזק את מערכת החיסון ואת מערכת הלב וכלי הדם. עבור כל מטרה תצטרכו סוג אימון אחר.

 

הגדרת לוח הזמנים. תחשבו כמה זמן אתם רוצים ויכולים להקדיש לכושר. הביטו בלוח הזמנים של השיעורים במועדון הכושר. חשוב שהזמן ההשתתפות באימונים יהיה האופטימלי עבורכם. למתחילים לפחות בשבועיים הראשונים לא כדאי להגיע לאימונים ערוכים, עליכם להתאמן 2-3 פעמים בשבוע למשך 40-50 דקות. אם האימונים פחות אינטנסיביים, הם יהיו פחות יעילים. שיעורים ארוכים ותכופים יותר מוקדם מדי — הגוף שאינו מורגל לפעילות גופנית לא הספיק להתאושש לפני האימון הבא.

 

תבנית ארגון האימון. בהתחלה כמובן שבהחלט תזדקק למאמן כושר אישי שיכין את תוכנית האימונים האופטימלית בכדי להשיג את יעדיך. לא כדאי להתאמן לבד, לפחות בהתחלה. אתם מסתכנים לא רק שלא להשיג את התוצאה הרצויה, אלא גם יכולים לפוגע בגופכם. מאמן יתאים תוכנית  ותרגילים מתאימים ובטוחים עבורכם.

 

תזונה נכונה. בין הדברים החשובים בכל פעילות גופנית, הגוף חייב לקבל את החומרים המזינים שהוא זקוק להם, בכדי יתאושש מהר יותר ולהיערך לעומסים חדשים. ללא תזונה בריאה, אימונים עשויים להיום לא יעילים. בלי שום קשר לנטילת תוספי ספורט, זה כבר סיפור אחר. בשורה התחתונה יצירת התפריט מאוזן.

 

אלה ההמלצות העיקריות למי שמחליט לעשות כושר, רוצה לעשות זאת באופן קבוע ועם תועלת לגוף.

דירוג הפוסט:
5/5

מידע על הכתב

פוסטים מובחרים

הכותב הוא בוגר וינגייט ופאשיקום FORMS (Fashikom orthopedic movement rehabilitation senior), מאמן כושר, ספורטתרפיסת והידרוטרפיסת. עבר מאות שעות לימוד ופרקטיקה בתחומי הכושר והתרפיה בעשרות קורסים ב-7 שנים האחרונות. עבד כספורטתרפיסת ומאמן כושר עם ספורטאים במועדוני כדורגל הפועל רמת גן, הפועל תל אביב ואקדמיה לטניס בכפר המכביה.

פוסטים נוספים בתחום

מריוס אברמוב

?טרנד העבר או איתנו לנצח TRX

 לפני 10 שנים אף אחד אפילו לא שמע על אימונים כאלה. היום הם הפכו להיות לא סתם ניסוי מעניין. רוב מועדוני הכושר המודרניים אפילו  לא יכולים לדמיין את לוח הזמנים שלהם בלי אמוני TRX . אז במה מדובר ומדוע TRX הוא כלכך פופולרי. מה זה  TRX? אימונים בתליה, אימוני רצועות, חדר כושר ביתי הם מילים

קרא עוד »
מריוס אברמוב

תזונה להשגת מסת שריר

תוכן ענייניםתזונה להשגת מסת שריר — התפריט והמוצרים הטובים ביותרחישוב מספר הקלוריות הנדרשצריכה יומית של חלבונים, שומנים ופחמימות במהלך עלייה במשקללמה מיועד החלבון? מקורות מועדפים לחלבון מן החי יהיו:מקורות מועדפים לחלבון מן הצומח יהיו:היתרונות של הפחמימותשומנים – בריאים יותר ובריאים פחותתזונה להשגת מסת שריר לגברים תזונה להשגת מסת שריר — התפריט והמוצרים הטובים ביותר עליה של

קרא עוד »
מריוס אברמוב

ביקורת סרט כוח טבעי

אף על פי שאני לא אוהב סרטים מהסוג הזה נאלצתי לראות אותו משום שמספר המתאמנים ששאלו את דעתי על הסרט גדל מיום ליום. לקח לי כמה שעות כדי לבדוק את העובדות בסרט על הספורטאים שמשתתפים שם. לכן תקדישו כמה דקות מזמנכם וקראו עד הסוף. בואו נראה מה היה לנו, אני אעבור על הפרטים שהיו בסרט

קרא עוד »

No Comments

Leave a Reply

קבל מידע עדכני

פוסטים מובחרים

מריוס אברמוב

ביקורת סרט כוח טבעי

אף על פי שאני לא אוהב סרטים מהסוג הזה נאלצתי לראות אותו משום שמספר המתאמנים ששאלו את דעתי על הסרט גדל מיום ליום. לקח לי כמה שעות כדי לבדוק את העובדות בסרט על הספורטאים שמשתתפים שם. לכן תקדישו כמה דקות מזמנכם וקראו עד הסוף. בואו נראה מה היה לנו, אני אעבור על הפרטים שהיו בסרט

קרא עוד »
מריוס אברמוב

סיקור חדרי כושר ברמת גן ינואר 2019

אנשים נוטים להעביר החלטות והתחלות  חדשות לתחילת שבוע או לתחילת שנה חדשה. לכן השאלה שהכי נשאלתי בחודש הראשון של השנה היתה על איזה חדר כושר אני ממליץ ברמת גן. אני חושב שהפרמטר של מרחק מהבית או העבודה הוא הכי חשוב, ובכל זאת בגלל כמות השאלות  החלטתי לרשום פוסט מפורט. אז ככה, ברמת גן יש לנו

קרא עוד »